Het is wat anders dan kennis overdragen. Of vertellen hoe het moet. Het is veel meer dan βspiegelenβ. En laten zien hoe je het zelf hebt gedaan. Allemaal heel goede methoden om je klant verder te helpen. π§πΌπ π΅πΆπ²πΏ π²π» π»πΆπ²π ππ²πΏπ±π²πΏ, πΌπΊ π½πΏπ²π°πΆπ²π ππ² ππΆπ·π». Want aan kennis overdragen heb je niets als je klant niet weet hoe hij die kennis moet toepassen. Het niet kan, of niet durft. Vertellen hoe het moet helpt niet, als je klant nog niet de skills heeft, de moed mist of weerstand voelt. Laten zien hoe je het zelf hebt gedaan is reuze interessant, stimulerend en roept misschien wel veel bewondering op. Maar dat wil nog niet zeggen dat je klant het zo ook wil, gaat, kan of moet doen. Hij of zij is immers anders gebakken dan jij. β¨Ook als je jezelf geen coach noemt is het handig om goede coachings-vaardigheden te bezitten.β¨ Om te zien en te snappen wat er gebeurt bij een klant als βie zich terugtrekt, gaat mopperen of ineens stilstaat.β¨En dat op een efficiΓ«nte manier kunnen benoemen. Om tools te hebben die jou en je klant steeds heel goed, sneller en nog veel verder helpen. Coaching is een instrument, een vaardigheid waarin je ALTIJD kunt groeien. Al eens bedacht wat dat jou en je klanten zou opleveren? β¨In januari begint de groep Next Level Coachen, ik zeg het maar even. βΊοΈ
Spring naar content Scroll naar boven