Blog

Een zalm zwemt tegen de stroom in. Dit is waarom

Weet jij waarom een zalm tegen de stroom in zwemt? Best een rare vraag, vind je niet. Ik vind het...
Lees meer

De 7 manieren waarop je invloed kunt uitoefenen in copy

Je kunt het dikke boek van Caldini over invloed en mensen overtuigen gaan lezen, maar voor het geval je daar...
Lees meer

Die ene ingewikkelde klant. En jij.

We hebben het er niet vaak over, maar we hebben ze natuurlijk allemaal wel eens: een ingewikkelde klant. Of een...
Lees meer

Een dag minder werken, net zo productief zijn

De productiviteit ging omlaag, maar mensen voelden zich stukken beter.  Dat was de conclusie een paar jaar geleden na een...
Lees meer

Succes heeft niets met het resultaat te maken

'Het is maar een klein succes'.'Ik weet het zo gauw niet'. 'Ik deed xxx MAAR…' Een van mijn adviezen is...
Lees meer

De 5 seconden regel

Op een bijeenkomst zie je iemand met wie je super graag zou willen samenwerken. Je voelt: wauw, dit is mijn...
Lees meer

Waarom verveling juist goed is

Verveling Ik ben niet tegen verveling. Sterker nog, ik denk dat het af en toe goed is om je te...
Lees meer

Vier dingen waar je ‘later’ spijt van krijgt

Vier tijdrovende dingen die we allemaal doen Kristin Wong, een bejubelde Amerikaanse journaliste, schreef een artikel over vier tijdrovende dingen die we allemaal doen,...
Lees meer

Er zijn veel minder coaches dan je denkt

Er zijn eigenlijk helemaal niet zoveel coaches. Veel businesscoaches, voedingscoaches en andere coaches zijn eigenlijk adviseurs, consultants of mentoren. Ze...
Lees meer

Dit hebben succes en geluk met elkaar te maken

Joynomics: de relatie tussen succes en geluk Mensen focussen vaak op succes, omdat ze denken dat je vanzelf gelukkig wordt...
Lees meer

Niets doen wat geen plezier geeft, is dat waanzin?

Doe niets waar je geen plezier aan hebt. Het is een nogal ontregelend advies van de Amerikaanse psychiater Marshall Rosenberg,...
Lees meer

Wat is jouw verlangen?

Wat zou jij ècht willen? Wat is jouw verlangen? Het is een vraag die soms te moeilijk is. Dan zeggen...
Lees meer

Mijn klant heeft zo’n last van perfectionisme…

Mijn klant heeft zo'n last van perfectionisme. Ik ben geen perfectionisme expert. Wat moet ik doen? Nou wil het geval...
Lees meer

Hoe empatisch moet je zijn als coach?

Een klant vroeg me:Hoe empathisch moet je eigenlijk zijn als coach? Goede vraag, vond ik. Dit is mijn antwoord. Belangrijke...
Lees meer

Help, mijn klant komt niet in actie!

Het is eigenlijk heel eenvoudig: om zijn doel te bereiken, moet je klant stappen zetten. Anders komt hij er gewoon...
Lees meer

Een juf is geen coach, een coach is geen juf

Jaren geleden werkte ik mee aan een boek van een jubilerende onderwijsuitgeverij. We verzamelden tips voor vernieuwend onderwijs van bekende...
Lees meer