Blog
Een zalm zwemt tegen de stroom in. Dit is waarom
Weet jij waarom een zalm tegen de stroom in zwemt? Best een rare vraag, vind je niet. Ik vind het...
De 7 manieren waarop je invloed kunt uitoefenen in copy
Je kunt het dikke boek van Caldini over invloed en mensen overtuigen gaan lezen, maar voor het geval je daar...
Die ene ingewikkelde klant. En jij.
We hebben het er niet vaak over, maar we hebben ze natuurlijk allemaal wel eens: een ingewikkelde klant. Of een...
Een dag minder werken, net zo productief zijn
De productiviteit ging omlaag, maar mensen voelden zich stukken beter. Dat was de conclusie een paar jaar geleden na een...
Succes heeft niets met het resultaat te maken
'Het is maar een klein succes'.'Ik weet het zo gauw niet'. 'Ik deed xxx MAAR…' Een van mijn adviezen is...
De 5 seconden regel
Op een bijeenkomst zie je iemand met wie je super graag zou willen samenwerken. Je voelt: wauw, dit is mijn...
Waarom verveling juist goed is
Verveling Ik ben niet tegen verveling. Sterker nog, ik denk dat het af en toe goed is om je te...
Vier dingen waar je ‘later’ spijt van krijgt
Vier tijdrovende dingen die we allemaal doen Kristin Wong, een bejubelde Amerikaanse journaliste, schreef een artikel over vier tijdrovende dingen die we allemaal doen,...
Er zijn veel minder coaches dan je denkt
Er zijn eigenlijk helemaal niet zoveel coaches. Veel businesscoaches, voedingscoaches en andere coaches zijn eigenlijk adviseurs, consultants of mentoren. Ze...
Dit hebben succes en geluk met elkaar te maken
Joynomics: de relatie tussen succes en geluk Mensen focussen vaak op succes, omdat ze denken dat je vanzelf gelukkig wordt...
Niets doen wat geen plezier geeft, is dat waanzin?
Doe niets waar je geen plezier aan hebt. Het is een nogal ontregelend advies van de Amerikaanse psychiater Marshall Rosenberg,...
Wat is jouw verlangen?
Wat zou jij ècht willen? Wat is jouw verlangen? Het is een vraag die soms te moeilijk is. Dan zeggen...
Mijn klant heeft zo’n last van perfectionisme…
Mijn klant heeft zo'n last van perfectionisme. Ik ben geen perfectionisme expert. Wat moet ik doen? Nou wil het geval...
Hoe empatisch moet je zijn als coach?
Een klant vroeg me:Hoe empathisch moet je eigenlijk zijn als coach? Goede vraag, vond ik. Dit is mijn antwoord. Belangrijke...
Help, mijn klant komt niet in actie!
Het is eigenlijk heel eenvoudig: om zijn doel te bereiken, moet je klant stappen zetten. Anders komt hij er gewoon...
Een juf is geen coach, een coach is geen juf
Jaren geleden werkte ik mee aan een boek van een jubilerende onderwijsuitgeverij. We verzamelden tips voor vernieuwend onderwijs van bekende...